Campus leven. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu Campus leven. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu

Campus leven.

Blijf op de hoogte en volg Pietsje

23 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

11 januari ben ik met een medestudent naar "Port Elizabeth" gereden om iemand van het vliegveld te halen. Dit was ongeveer twee uren rijden vanaf "Port Alfred". We hebben eerst even wat gewinkeld en door "Port Elizabeth" gereden. Nergens werd iets aangegeven en het was niet een groot winkelcentrum of straat zoals je in Nederland veel ziet, maar overal was wel iets. In de slijterij stonden er drie jongens achter ons waarvan ik zag dat er 1 een fles drank in zijn broek stopte en snel het shirt er weer overheen deed. De andere twee stonden op de uitkijk en zagen dat ik het zag gebeuren dus die zei het tegen de ander, die keek om zijn beurt mij weer aan, maar ik stond best versteld dus ik bleef hem ook gewoon aankijken.

Daarna zijn ze weggelopen en ik wist niet wat ik er mee aan moest. In eerste instantie zou ik al naar de security lopen om het te zeggen, maar daarna dacht ik dat het beter was om dit niet te doen omdat ik dan waarschijnlijk gevaar zou lopen als ik buiten kwam en deze jongens kwamen er achter dat ik hen had verlinkt, dus ik heb maar niets gezegd en we zijn verder gaan winkelen. We zijn naar twee winkelcentrums gegaan, was best gezellig opgezet! En daarna naar het vliegveld gereden.. Vreemd gevoel om daar te staan, omdat ik daar ben aangekomen en over ongeveer drie maanden weer naartoe ga om naar huis..

De volgende dag hebben we de auto ingeleverd. Daarna was het tijd om weer met schoolwerk aan de slag te gaan omdat er een deadline voor de deur staat! Ik moet weer helemaal in het ritme proberen te komen, maar dat komt vanzelf weer.

13 januari weer vroeg op om naar de les te gaan. Eerst gingen we discussie voeren over een bepaald onderwerp en daarna hadden we een collega waarin we vragen konden stellen over het onderzoek wat we moeten doen op stage. 's Middags eindelijk weer sportief bezig geweest bij "Curves" na een lange vakantie! 's Avonds een heerlijke strandwandeling die ik nu best vaak doe 's avonds, het strand is hier een kwartier vandaan en dan is het heerlijk rustig.

De volgende ochtend vroeg vertrokken naar "Curves" en na het ontbijt langs kantoor geweest om dingen te vragen waar ik tegen aan loop met mijn onderzoeksvragen. Mijn "after school care" project zou deze week weer beginnen, maar er wordt gezegd dat er geen eten voor de kinderen is dus wil de manager het niet openen. Maar het is van 14:00 tot 17:00 dus het is volgens mij niet een noodzaak om ze deze uren eten te geven, het is ook belangrijk dat hun ontwikkeling gestimuleerd blijft en ze van de straat zijn vind ik..

15 januari was ik 's ochtends vroeg weer bij "Curves" te vinden. Verder heb ik mijn onderzoeksplan bijna af en ben ik 's middags naar het strand geweest aangezien er geen project is. Ik baal hier wel van want wil graag wat doen met de kinderen en in de community hier. 's Avonds weer een strandwandeling gemaakt en "CSI" gekeken op de laptop.

16 januari weer vroeg naar "Curves". Toen we daar weg kwamen zagen we een politieauto abrupt stoppen en die "gooide" een werknemer in overal uit de auto, na wat geschreeuwd scheurde hij weg en liet de man achter.. Heel vreemd. Na "Curves" heb ik schoolwerk afgemaakt en had ik de hele middag les. Hierdoor kom ik weer een beetje in het ritme gelukkig. Want het voelt hier eigenlijk als een grote vakantie.. Meestal.

17 januari waren we alweer een week terug op de campus! Het gaat heel snel en ben er alweer helemaal aan gewend. 7:00 was ik weer richting "Curves" vanochtend en ben 's middags naar het strand geweest. 's Avonds weer een strandwandeling gemaakt en daarna even met zijn allen naar "Slots", de dichtstbijzijnde discotheek, gegaan om een paar drankjes te drinken en even te poolen.

  • 23 Januari 2014 - 16:06

    Jikke:

    Hoi ,no doe beleefst ek wol fan olles. Mar ek wol prachtige dingen sjoch ik wol. Ut is jir no wiet waar mei wiete snie. Kwakkel winter. Do trefst mar dast derre bist. Wol wol ruilje. Us Fleur had 3 lytse pupkes. Sa moai. Se krije ollegear een moai plakje. Jacob en Ankie. Romke Hennie en Leo Griet. No moai net.
    Wat bist ek brún net. Wow ha sa wol sin yne simmer. No doe mast mar efkes dyn best der nog dwaan. Hast nog wol ff wat tegoed. Super je dast dit beleefst. No goed oppasse en de groetjes fan ús. Dikke tút. Jikke

  • 24 Januari 2014 - 19:15

    Judith Van Der Veen:

    Hey Pietsje, leuk om dien verhalen steeds te leasen! Ik leas se ollegjer ;) Herken ek super folle dingen diest vertelst. Vervelend dot ut 'after school project' ticht blieuwt he! Hienen wie ek.. Kinne jim der volgende wieke wol wer hinne? Wie binne toen mei oare SPH/CT studenten mei west nei hun projecten. Dot kinne jim misskien ek wol probeerje. Ik foen ut heel leuk om te sjin wot hun ollegjerre dienen.
    Sist no hast op de helft of net? Binne der ol nije studenten ut Nederlan oankwaam? He geniet der nog lekker fan meid, foardost ut wist sist hjir wer yn Nederlan en wost werom nei Port Alfred! Groetsjes Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pietsje

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8240

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 13 April 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: