Townshiptour. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu Townshiptour. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu

Townshiptour.

Blijf op de hoogte en volg Pietsje

11 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar was ik alweer!

Gisteren hebben we uitgeslapen, zijn we naar het strand geweest en hebben we in de bar een drankje gedaan. Ook zijn we even op bezoek geweest bij het andere studentenhuis verderop. Het was een relaxed dagje voor het echte werk kan beginnen!

Vandaag kreeg ik meer het besef dat ik toch echt hier in Zuid-Afrika ben. We zijn namelijk naar de Township geweest en hebben daar ook bij de dump gekeken. In de Township leven de mensen in "hutjes". Het ene huis/hut is iets steviger gebouwd dan de ander. Er zijn ook "hutten" die gemaakt zijn van alleen golfplaten. De dump is een grote vuilnisbelt waar ook mensen wonen. Hier zie je veel kinderen maar ook volwassenen naar eten en ander afval zoeken wat bruikbaar is. Dit was erg vreemd om te zien. Ook stonk het hier erg en brandde er veel afval op door de warmte, waardoor er veel rook boven de dump hing.

Ook heb ik vandaag heel goed het verschil gezien tussen rijk en arm. Dit hoor je vaak van verhalen en zie je op televisie, maar nu heb ik het in het echt gezien. Een paar minuten rijden vanaf Port Alfred, waar best wel grote huizen staan, staan "hutjes" van golfplaten en klei waar mensen in wonen. Er was ook een "hut" dat net zo groot was als een tweepersoonsbed, hier past alleen een matras in en verder heb je weinig ruimte over.

Het was een vreemde maar leerzame dag! Nu ik de Township heb gezien, heb ik zin in om te beginnen met stage .

We zitten nu nog even op school om te skypen en horen net dat er is ingebroken bij het grand hotel hiernaast, ook zijn deze inbrekers bij andere studentenhuizen gespot. Ik heb me hier nog geen moment onveilig gevoeld, maar het komt zo toch wel dichtbij..

Tot horens!

  • 11 November 2013 - 21:22

    Willy :

    hallo leave skot. ik bin blied mei dien reisverslagen. sa komme wie ek nos us wot te wieten. en wurre we ek even mei de neus op de feiten drukt. wot binne wie jir don riek. ik snap heel goed dost sin oon dien stage hast doe kist een protte fjar de bern der betekenje. don ferochtest heel dankbaar wurk. ondanks ol die ellende der mast wol geniete jer. xxxxxxxxxxxxxx how fon dy dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pietsje

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 8265

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 13 April 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: