Projecten bezoeken. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu Projecten bezoeken. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu

Projecten bezoeken.

Blijf op de hoogte en volg Pietsje

19 November 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Gisterochtend hebben we eerst een les gehad over de geschiedenis van Zuid-Afrika, de apartheid en de gevolgen daarvan die nu nog te merken zijn. Dit is best heftig om te horen en hier foto's van te zien.. Daarna ben ik met nog een paar die met kerst gaan rondreizen naar "Avis" geweest om te kijken welke opties er zijn voor het huren van een auto die twee weken. We zullen dan met zijn negenen de "gardenroute" doen.

's Middags hebben we drie projecten bekeken waar we kunnen stagelopen de komend periode. Deze projecten bevinden zich allemaal in de township Nemato en lijken veel op elkaar. Het komt er op neer dat je de kinderen activiteiten aanbiedt, computerles geeft en Engels leert. De projecten zijn opgezet om de kinderen van straat de houden en ze een toekomst te bieden. Na het bezoeken van deze projecten zijn we bij een vrouw aangegaan die allemaal zelfgemaakte dingen verkocht. Heel creatief en het was mooi om te zien hoe blij ze was toen ik wat kocht.

Vandaag hebben we de laatste drie projecten bekeken. Eén project was met ouderen, één met gehandicapten en de andere was net zoals de projecten van gisteren, met kinderen. Na het bezoeken van de projecten moesten we een keuze maken, maar omdat we met vijftien studenten zijn en er veel waren die dezelfde wouden, moest er gelood worden.

Alle projecten met kinderen spraken mij wel aan en heb voor "Bathurst" gekozen. Dit is vernoemd naar de township waar het in staat. Het bestaat uit drie containers waarin 's middags "after school" is. Hier zal ik elke middag naar toe gaan, op vrijdagmiddag na. Donderdagochtenden zal ik op house visits gaan en de andere ochtenden naar de primary school. Op maandagochtend na, want dan mag ik uitslapen. Wat ik hier precies moet doen is voor mij nog onbekend. Morgen zal ik gaan kennismaken in "Bathurst".

Nadat we klaar waren op school ben ik met een groepje naar "Rosehill" geweest met de bus. Dit is een overdekt winkelcentrum 10 minuten hier vandaan. Het was alleen niet zo groot dan we hadden verwacht, maar wel leuk om ook eens ergens anders naartoe te gaan dan Port Alfred.

  • 20 November 2013 - 23:02

    Johannes:

    Bist een topper!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pietsje

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 8269

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 13 April 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: