Holiday program - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu Holiday program - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu

Holiday program

Blijf op de hoogte en volg Pietsje

19 December 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar ben ik weer!

We zijn afgelopen vrijdag niet verhuisd maar 11 december al. We hadden de sleutel dus zijn gelijk maar die kant op gegaan! Het "Hobbiton House" zat al vol dus zit ik nu in het "Grand Hotel". 's Avonds hadden we taart in de kantine en zijn we op stap gegaan omdat er een 4e-jaars studente de volgende dag jarig was (woensdags, vrijdags en zaterdags is het hier stapavond).

Op stap kwam de manager nog met ons praten en vertelde dat hij dronken was. Hij zei: in Nederland zijn jullie dat vast niet gewend en lopen de managers strak in pak, maar hier maakt iedereen plezier en zijn zelfs de managers wel eens dronken. Ik heb ook even met de bewaking gepraat en hij vertelde dat hij het leuk vond dat we ook met donkere mensen dansen. Dit doen de Zuid-Afrikaanse mensen eigenlijk nooit. Ook gaf hij ons nog een shotje. Alleen is het jammer dat ze meestal meer willen want daarna vroeg hij gelijk mijn nummer. Hierop heb ik maar geantwoord dat ik nog geen Z-A nummer heb.

Vorige week donderdag niet veel gedaan. Even naar "Rose Hill" geweest, een winkelcentrum verderop. En 's avonds uit eten voor haar verjaardag. Oja! En mijn eerst verslag in het Engels ingeleverd. Dus ben benieuwd!

13 december weer even naar curves geweest en 's middags bij "Decadent" gezeten voor een milkshake. Het weer is weer heerlijk warm en zonnig!

Afgelopen zaterdag naar het strand geweest. Hier aangekomen kwamen er gelijk vijf donkere jongens bij ons liggen. Ze waren allemaal dronken en we hebben niet één persoon op het strand zien lopen zonder alcohol in hun hand.. De jongens gingen met ons praten over waar we vandaan kwamen, etc. Zelf kwamen ze uit de township.

Ze vroegen ieder van ons om ons nummer, maar ik zei dat het niet normaal is om zomaar je nummer te geven aan mensen die je niet kent. Wat hier wel normaal is. Toen ik mijn nummer niet wou geven schoven ze het op hun huidskleur.. Ik heb een paar keer gezegd dat het daar niet om ging. Maar dit geloofden ze niet. Ik weet niet of ze dit doen om medelijden te wekken of dat ze denken dat ik mijn nummer dan wel zal geven. Maar bij mij is "nee is nee".

Ze gingen gewoon door en hielden niet bepaald afstand, dit moest je heel vaak benoemen en nadat ik ze ging negeren en liet blijken dat ik het niet fijn vond, hielden ze op. Ze vonden mijn navelpiericing en oorbellen ook maar vreemd en raar. Ze dachten dat ik een "rock chick" was om mijn vele oorbellen. Wat in Nederland wel gewoon is. Hiervoor hoef je niet perse een "rock chick" te zijn zoals hij het noemde.

Nadat ze eindelijk waren vertrokken kwamen ze na vijf minuten weer terug met een dichte fles koude cola uit het winkeltje bij het strand. Ze hadden wel door dat we hun gedrag niet op prijs stelden. Dit was een lief gebaar van hen!

's Avonds weer even wezen stappen in "Slots". Hier hadden we het erg gezellig met zijn allen. Alleen net zoals ik over woensdag vertelde zit er altijd wat achter. Een jongen wou me op een gegeven moment iets vertellen zei die, alleen verstond ik hem niet. Hij werd hier wat chagrijnig door en greep me bij mijn arm. Ik duwde hem van me af en toen kwam die bij me en schreeuwde in mijn oor: "I love you"! Ik zei dat hij me niet eens kent en toen liep hij weg. Ik heb hem niet weer gezien terwijl we het daarvoor gewoon gezellig met zijn allen hadden..

Zondag werd ik met weinig slaap wakker. En we hadden onszelf ook nog eens buiten gesloten toen we gingen brunchen. Maar gelukkig was er een lokale student die extra sleutels heeft! Aangezien ik heel erg verbrand was kon ik niet mee naar het strand helaas. Dus maar wat film gekeken en een twister doek gemaakt voor het "Holiday program"".

Afgelopen maandag begon het "Holiday program" in "Bathurst" tot en met vandaag. De kinderen hebben het erg leuk gehad. Maandag waren er 60 kinderen want toen was er een springkussen en de andere dagen waren er ongeveer 30. We hebben veel leuke activiteiten gedaan en het weer zat ook mee! Behalve maandag hebben we super mooi weer gehad.

Op het moment ben ik mijn was aan het doen om het op tijd schoon te krijgen voor we op rondreis gaan. Morgen inpakken en dan kan het avontuur beginnen! Van 21-23 december zijn we in Jeffrey's Bay, 24-26 december in Knysna, 27e in Cape Agulis, 28e in Hermanus, 29,30 31 december en 1 januari in Kaapstad, 2 januari in Stellenbos, 3 januari in Robertson, 4e en 5e in Oudshoorn, waarna we 6 januari weer in Port Alfred zijn om vervolgens de 7e naar Coffee Bay te vertrekken tot de 9e. Ik heb er erg veel zin in en hoop op een hele belevenis me veel mooie momenten!

Tot na de vakantie!

  • 19 December 2013 - 18:51

    Annie:

    Behalve dat gedoe met die jongens ben ik stinkend jaloers!!!! Heel veel plezier met jullie rondreis en ik kan niet wachten op je verhaal daarover. Fijne dagen, gr. Annie

  • 19 December 2013 - 19:37

    Willy :

    wer een super leuk ferslag leave. sa bliuwe wie ollegjer een bietsje op de hichte dos heel fijn. een hele protte plesier op dien roenreis en tot de oare keer. dikke knuffel en xxxxxxxxxxxxxx en how fon die.

  • 19 December 2013 - 19:39

    Heit En Mem:

    wat wer een super mooi ferhaal lefe wie binne trots op die, dost sterk ien de skoen stist dot nee ek nee is en wie hoopje ek dast een hele mooie reis makkest wie love jou forever xxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pietsje

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8272

Voorgaande reizen:

08 November 2013 - 13 April 2014

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: