Eerste week van de rondreis. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu Eerste week van de rondreis. - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Pietsje Schaafsma - WaarBenJij.nu

Eerste week van de rondreis.

Blijf op de hoogte en volg Pietsje

14 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Na een indrukwekkende, actieve en vooral mooie vakantie ben ik weer terug op school en heb ik wat typ werk op waarbenjij.nu in te halen.

20 december alles ingepakt en de laptop in de kluis gebracht bij de receptie om het avontuur tegemoet te gaan!

21 december hebben we eerst de auto's opgehaald bij het verhuurbedrijf en nog even boodschappen gedaan voor onderweg. Na ongeveer drie uren en een aantal zebra's verder kwamen we aan in "Jeffreys Bay", waar we in "Hardrock backpackers" verbleven. In "Jeffreys Bay" zie je veel blanke mensen en het is erg toeristisch op het moment. Nadat we onze spullen hadden neergezet, (het had geen zin om uit te pakken in de hostels, omdat we een paar nachten later toch weer vertrokken) zijn we naar het strand gegaan waar we lekker hebben gezwommen en gelegen. Toen we 's avonds naar het restaurant liepen om te eten, zagen we in de verte dolfijnen zwemmen. Ze waren ongeveer 500 meter van de kust!

De volgende dag hadden we om tien uur een afspraak bij de surfschool. Dus begonnen de dag sportief! Nadat we de wetsuits aangetrokken hadden konden we het water in. Na veel zoutwater happen heb ik drie keer op de plank gestaan! Het was super leuk om te doen. Hierna nog even bij de winkels gekeken en geluncht bij een cafétje. 's Avonds vlees gehaald bij de "super spar" want er stond een braai (barbecue) op ons te wachten bij het hostel.

23 december was het 's ochtends erg warm, maar 's middags bewolkt. We zijn naar een super groot winkelcentrum gegaan waar we natuurlijk even wat hebben geshopt! 's Avonds naar een discotheek geweest waar bekende Dj's kwamen van Five FM (bekend radiostation in ZA). Er waren alleen maar blanke mensen op het feest, alleen liep er getint personeel om die de bekers van de grond raapten.. Heel vreemd gevoel als zij dit voor je op gaan pakken. Oja, ik drink hier meestal Jägemeister met cola en dat vinden ze hier zo vreemd en apart. Hier drinken ze alleen shotjes Jägemeister zonder het te mixen, dus elke keer als ik het bestel kijken ze me vreemd aan. Verder was het wel een leuk feest!

24 december moesten we het "Hard rock backpackers" verlaten en gingen we naar werelds hoogste bungee brug van de wereld waar een aantal van onze groep gingen bungeejumpen. Thuis had ik me al voorgenomen om dit niet te gaan doen en heb geen moment spijt gehad dat ik het niet heb gedaan. Dit is niets voor mij! Dus ik heb de hele middag mooie foto's van springende mensen gemaakt. Haha. En even over de markt gegaan die vlakbij was. Hier zaten ze hun handgemaakte spullen te verkopen, heel mooi hoe ze dit kunnen maken! Nadat iedereen klaar was met springen zijn we doorgereden naar "Knysna" waar Jildau haar ouders ook verbleven die uit Nederland zijn gekomen voor hun vakantie hier in Zuid Afrika. Als je "Knysna" inrijdt rijd je bij een township langs aan de kant van de snelweg waarin de huisjes allemaal gemaakt zijn van hout. Dit komt omdat "Knysna" veel bossen kent waar de lokale bevolking hun onderkomen van maken. 's Avonds zijn we met zijn allen uit eten geweest en hebben we wat gedronken in de kroeg.

Eerste kerstdag is aangebroken. Voor de eerste keer kerst vieren in de zomer! Hoe bizar... Zo nu en dan zie je ergens een kerstboom staan, maar voor de rest heb ik helemaal geen kerstgevoel. We zijn richting "Plettenberg" gereden om aan het strand te gaan liggen en zwemmen. We wilden hier ook even kijken en het ligt vlakbij "Knysna". 's Avonds met zijn allen chinees gegeten (toch nog een beetje een thuisgevoel, want dit doen we thuis ook altijd met kerst). Maar helaas was er geen bar open zoals in Nederland met kerst wel altijd is. Hier is kerst iets om met je familie te vieren dus waren de kroegen en discotheken al vroeg gesloten..

Tweede kerstdag, wat hier eigenlijk geen kerstdag meer is omdat ze maar één kerstdag kennen, moesten we "Knysna" weer verlaten om door te reizen naar "Cape Agulis". Onderweg gestopt in "Sedgefield" waar we een afspraak hadden om te gaan paragliden! Ik ging als eerste en was op de grond wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik een keer van de grond was zweefde ik helemaal en het was een super ervaring! In "Cape Agulis" aangekomen kwamen we in een heel mooi hostel met zwembad, mooie tuin en een bar. Helaas was het maar voor een nachtje, maar we konden ons er wel vermaken. 's Avonds nog naar het zuidelijkste punt van Zuid Afrika gereden tijdens zonsondergang en een Ierse pub bezocht om te eten.

27 december hebben we eerst onze spullen in de auto's geladen en toen lekker rustig aangedaan bij het hostel, waar we nog wel gewoon mochten om lopen. 's Ochtends ook nog een strandwandeling gemaakt en even bij de winkeltjes gekeken en om twee uur zijn we vertrokken richting "Hermanus". Hier hadden we geboekt om te gaan "shark cage diven", maar dat ging helaas door de weersomstandigheden niet door vandaag. Dus hebben we maar even gezwommen in het zwembad in de tuin en 's avonds weer uit eten geweest omdat het weinig zin heeft boodschappen te halen als je voor een nacht ergens verblijft.